zdravie

Chudneme?

0 43
Hrivňák Dušan, Ing.

 

Keď som písal článok „Poďme spoločne chudnúť“, myslel som, že sme sa otázok na túto tému nadobro zbavili. Mýlil som sa. Skúsim teda v pár riadkoch nadviazať na spomínaný článok. Ak ste ho nečítali, tak si ho najskôr pozrite. Ak ste ho čítali, poďme ďalej. Možno miestami trošku nesúrodo ale reagujem na vaše otázky. Niekto s LKVB6 chudne bez ďalšej námahy, potom len raz za čas zopakuje klasickú objednávku 2x LKVB6. Dá si 1 až 3 tabletky denne a viac ho nezaujíma. Iný hľadá ďalšie a ďalšie informácie a odpovede.

 

Mnoho z nás si svoje tukové zásoby starostlivo pestuje. Ukladá a znásobuje roky. Potom sa 2 týždne pred dovolenkou skúšajúc plavky pozrieme do zrkadla a chytí nás stres a triaška, ako sa takto ukážeme na pláži. Tu by som len tak bokom na ukľudnenie doplnil, že obsah reálnych pláži zďaleka nezodpovedá tomu, čo vidíme v Pobrežnej hliadke. Na 100 bežných metrov pláže sa nájde pár postáv, na ktoré budú upreté pohľady tých ostatných. A pokiaľ máte menej, ako 200kg a nemáte náhodou chvost, tak po vás ani pes neštekne.

 

Bohužiaľ ale práve nutnosť viacej obnažiť svoje telo núti mnoho ľudí a hlavne žien začať drastické diéty za účelom schudnúť 20 kg do 8:30 budúcej stredy. A pokiaľ možno v pohodlnom kresle. A hlavne až od zajtra, lebo dnes ešte musím zájsť s Marienkou na krémeše.

 

Nepopieram, pri dobrom vzťahu k športu, k strave a pri dobrej sebadisciplíne sa dá urobiť úžasne veľa. Napríklad predsúťažné diéty kulturistov alebo fitnesiek. Oni resp. ony si ale pár kíl naviac držia cieľavedome. Bežný nešportujúci človek ale takto zredukovať svoju hmotnosť jednoducho nedokáže. A tu je obrovský priestor na zaručené Mrkvičkové a či mrkvové diéty, diétu špenátovú, diétu 3 jablká denne. V článku „Poďme spoločne chudnúť“ sme si spočítali, že to ale matematicky jednoducho nejde. Zároveň akákoľvek takáto diéta pokiaľ trvá dlhšie, môže byť veľmi nebezpečná a môže vážne poškodiť vaše zdravie. Výsledok je pochybný a jojo efekt samozrejmý. Ak ste nastúpili akúkoľvek cestu chudnutia, určite ste zistili, že organizmus sa bude statočne brániť zmene a trvá niekoľko dní až týždňov, pokiaľ sa rozhodne „povoliť“. To ale neznamená, že už zabudol. Aj keď kompromisne povoľuje, veľmi dobre si pamätá vašich 90 kg. Ak mu dáte len malú šancu napr. skončením diéty, úžasne rýchlo spomínanú hmotnosť doženie a pre istotu ešte 2 kg pridá. Pre istotu. Veď čo keby vás náhodou napadla šialená myšlienka znovu hladovať. To máte ako s domácou špajzou. Je plná. Príde snehová kalamita, ste týždeň odrezaný od sveta. Špajzu vyjete a sneh opadne. A čo urobíte? Špajzu „narvete“ až po strop. Veď čo keby to nabudúce trvalo týždne dva?!

 

Resumé? Chudnime pomaly a stále. Zmeňme svoje stravovacie návyky, výdaj energie a pridajme nejaké prípravky (LKVB6). Dlhodobo. S malými úpravami navždy. Po čase, keď dosiahnete žiadanú hmotnosť, budete môcť poľaviť. Prípravky budete môcť vynechať. Nikdy sa ale nebudete môcť vrátiť k režimu, ktorý dopustil vašich 90 kg. Z dejín sa treba poučiť a tak ako zakázali nacizmus aj pre vás musí byť predošlý režim tabu.

 

Rozumné chudnutie je popísané v článku „Poďme spoločne chudnúť“. Vynechajte živočíšne tuky, jednoduché cukry,… Ale to už viete. A nezaoberajte sa počítaním kalórii. Pred 20-timi rokmi boli dvaja 12-ročný kamaráti. Jeden si kúpil knižku Ako na baby a sex. Dodnes študuje. Druhý ma ženu a tri deti. Samozrejme nie je zlé si niekde na nete tabuľky pozrieť. Ale v praktickom živote na ne zabudnite. Pristupujte k tomu rozumne. Zjedzte napr. z pôvodnej dávky obeda len 2/3. Ostané nechajte na tanieri. Skúste delenú stravu. A „hýbte sa“. Na vašej kostre sú svaly a tuk. A asi aby to lepšie vyzeralo, tak aj koža. Ak zhodíte tuk, ostane kostra zabalená v koži. Len to svalstvo dáva vašej postave formu. Skúste zavesiť na drevené ramienko letné šaty. Visia ako handra. Počul som výhradu: „ale ja nechcem vyzerať ako svalnatá kulturistka“. Garantujem vám, nebudete. Tvorba ich svalstva je o niečom inom. A mrknite očkom bokom na svojho manžela resp. priateľa, keď sa niekde vedľa mihne pekne opálená štíhla ženská noha s jasnou líniou stehenného svalu.

 

Mnoho žien by chcelo schudnúť cielene. Napríklad na bokoch. Pritom by si niektoré sexi tukové partie rady zachovali. Dá sa teda schudnúť len na určitom mieste? Ak by som mal odpovedať jednoducho a krátko, musím s ľútosťou oznámiť, že nie. V skutočnosti to ale je trošičku komplikovanejšie. Množstvo tukových buniek je vám už dané a chudnutím resp. priberaním ich vyprázdňujete alebo napĺňate. Ich počet ale ostáva stabilný. A keďže tukové bunky máte po tele rozložené nerovnomerne a u každého človeka je to ináč, môže sa stať, že niekto môže vizuálne schudnúť „skoro“ len na bruchu. Skúsme na jednoduchom vymyslenom príklade. Máte na bruchu objemovo 4x viacej tukových buniek, ako na bokoch. Na bruchu 4 dm3, na bokoch 1dm3. Schudnutím vyprázdnite ich obsah na ¼ pôvodného. Na bruchu vám ostane 1 dm3, na bokoch 0,25 dm3. Relatívne ste schudli rovnako, v absolútnej hodnote na bruchu 3 dm3 a na bokoch 0.75 dm3. Na bruchu ste vlastne schudli 4x viacej, ako na bokoch. Takže výsledok: Nedá sa schudnúť len na jednom mieste. Vždy chudnete všade. Keďže ale tukové bunky sú nerovnomerne rozložené po vašom tele, môžete v niektorých partiách schudnúť vizuálne viacej. Vizuálne tomu môže napomôcť aj cvičenie na príslušné partie. Napr. posilnenie ochabnutého brušného svalstva a svalstva drieku má za následok spevnenie a vizuálne zmenšenie brucha, aj keď ste vôbec nemuseli schudnúť.

 

Po internete je hromada tabuliek, kde menej znalé z vás zistia, ktoré mäso obsahuje najviac tuku. Pre jednoduchosť je to biele mäso. Ryby a hydina. A ktoré sú jednoduché cukry? Nuž hlavne ten rafinovaný, kryštálový alebo práškový z cukrovej repy. Ste kuchárky, tak dokážete lepšie ako ja už pohľadom na výrobok odhadnúť, ako sa v ňom autor s cukrom vybúril. A uvažujte rozumne. Jedna známa známej mojej známej sediac s priateľkami nad kávou a troma tortovými rezmi zásadne odmieta malú lyžičku cukru do kávy, lebo nemôže sladké.

 

Ak používate LKVB6, povinne si prečítajte leták. Tam je prakticky všetko. A pite veľa vody. Schválne nepíšem tekutín, lebo niekto si pod tým predstaví colu alebo pomarančový džús. V tom lepšom prípade. Pite veľa vody, minimálne 3 litre denne. Bez toho LKVB6 poriadne nefunguje.

 

A či sa dá schudnúť len úpravou stravy bez zvýšeného pohybu a bez prípravkov? Dá. Určite. Ale… zastavíte taxík a opýtate sa, kde sú Vyšné Bublovce 307. Taxikár vám to povie. Vaša dilema bude: keď už viem kde to je, potrebujem vlastne taxík, aby som sa do Vyšných Bubloviec 307 dostala? Nuž odpoveď asi tušíte. Ak Vám je jedno, že tam pešo dôjdete až za 3 roky, taxík nepotrebujete.

 

Ktoré maslo má najmenej tuku? Ktorá vrecúšková polievka menej kalórii? Ktoré keksíky viacej cukru? Neviem. Nie je to problém zistiť. Nekomplikujte si to ale a nerobte z toho vedu. Po prečítaní týchto 2 článkov zistíte, že to čo potrebujete sa dá napísať na 5 riadkov. A potom to treba „bohužiaľ“ začať realizovať. A tam je pes zakopaný. Takže ja nenapíšem ďalšiu stranu, vy ju nebudete čítať a v rámci ušetreného času si pôjdeme zacvičiť. OK?

Facebookmail
Facebookmail

O autorovi / 

admin

Pridaj komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné položky sú označené *

Meniny na týždeň:

Dnes je: , čas:  

21.02.2019 ... má meniny Eleonóra
22.02.2019 ... má meniny Etela
23.02.2019 ... má meniny Roman, Romana
24.02.2019 ... má meniny Metej
25.02.2019 ... má meniny Frederik, Frederika
26.02.2019 ... má meniny Viktor
27.02.2019 ... má meniny Alexander

sledujte nás:

Facebookmail

zdieľanie:

Facebookmail

Posledné komentáre:

Reklama: